onsdag den 12. juni 2013

QUE.dk udfordrer det danske marked for designertasker

Det danske taskemarked trænger til fornyelse, mener teamet bag det nye mærke QUÉ. Dels er der behov for større designmæssig bredde og dels for priser, der gør det muligt for de danske kvinder at købe flere forskellige tasker til garderoben. QUÉ betyder eksklusive produkter i et design af international standard til en overkommelig pris og taskerne er netop blevet tilgængelige i netbutikken www.que.dk.

De nye QUÉ–tasker bliver skabt på inspiration fra de nyeste modetrends og har en internationalt islæt. Taskerne specialdesignes og udvikles med det danske marked for øje.

"Vi ved, hvad de danske kvinder vil have, og hvad de ikke vil have. Vi designer og indkøber efter principper som eksempelvis kvalitet og klassiske designs og vi har samtidig fingeren på pulsen i forhold til kvindernes aktuelle ønsker og behov," siger Charlotte Friis Khattar, Managing Director i CQS A/S.

Designertaskerne fordeler sig på fire kategorier, som sikrer et bredt sortiment: læder, kunstlæder, selskabstasker og QUÉ Exclusive. To gange årligt præsenteres nye kollektioner. "Vi har valgt at holde os til to årlige kollektioner for at sikre, at taskerne er grundigt gennembearbejdede. Inspirationen får vi blandt andet fra modemesser i Italien og Spanien og fra nyskabelser direkte hos producenterne i Østen og på det grundlag kreerer vi unikke kombinationer til de danske kvinder," forklarer Charlotte Friis Khattar.

Lækkert design til overkommelig pris
CQS A/S har valgt at satse på lav avance og stor omsætning. Prismæssigt kan man i den nuværende kollektion finde tasker fra under 200 kroner, mens den dyreste koster 1548 kroner.

"De billigste af vores tasker koster det samme som en taske fra dagligvarekæderne, mens kvaliteten ligger langt over gennemsnittet af tasker på det danske marked. Eksempelvis vores læderserie, som har samme høje kvalitet i læder, hardware og design men til en fjerdedel af den pris, de højtprofilerede designere tager. Den lave pris betyder også, at vi inden for hver af vores kategorier godt tør afprøve nogle mere vovede designs i livsglade farver hos os skal man nemlig ikke give x antal kroner for en taske, man ikke bruger hver dag," pointerer Charlotte Friis Khattar. "Og derudover har vi QUÉ Exclusive, som er fuldt ud på højde med de internationale mærker bare meget billigere, fordi der ikke står et kendt mærke på tasken."

Salg via netbutik og hos håndplukkede frisørsaloner
På www.que.dk gør fire billeder af samtlige tasker det muligt at vende, dreje og se ind i tasken. En topprofessionel zoom–in–funktion, som er blevet specialudviklet til QUÉ, betyder, at man kan studere taskerne ned til mindste detalje.

"Med vores zoom–in–funktion er det som at røre ved tasken. Det har været helt afgørende for os at få skabt et forstørrelsesglas, der betyder, at kunderne ved selvsyn kan konstatere, hvor gennemført lækre vores tasker er fra yderst til inderst. Vores ambition er at blive Danmarks bedste taskebutik på nettet og vi er godt på vej," fortæller Charlotte Friis Khattar.

Som supplement til webshoppen har håndplukkede frisørsaloner og kosmetologer et mindre udvalg af tasker stående til fremvisning, så eksempelvis kunder, der ikke bruger Internettet til daglig, har mulighed for at lære taskerne at kende og for at bestille via forhandleren.

###

Kontakt gerne Charlotte Friis Khattar for flere billeder eller mere information.
 

Læs mere her

tags: Danmark, Italien, kunst, Spanien, omsætning, frisør, Design,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar